Rzucanie palenia to linia czasowa korzyści

Spójrzmy prawdzie w oczy. Papierosy nie mają dla nich zbyt wiele do zaoferowania.

Jak zły związek, mogą one wpływać na tak wiele aspektów twojego życia i być poważnie trudne do potrząsania.

Ale oni cię sprowadzają, a rozstanie jest bez wątpienia najlepszą drogą naprzód.

W tym artykule przyjrzymy się, dlaczego powinieneś rzucić palenie i zbadamy, na co powinieneś zwrócić uwagę, gdy już będziesz wolny od dymu!

Papierosy sieją spustoszenie dla twojego zdrowia.

W porównaniu z tymi, którzy nigdy nie palili, palacze są w znacznie większym stopniu narażeni na rozwój chorób serca, płuc i kilku rodzajów nowotworów.

Palenie wiąże się również z problemami z płodnością i może prowadzić do wielu potencjalnie poważnych komplikacji, jeśli zajdziesz w ciążę.

To też się tam nie kończy. Dym papierosowy może również stępić zmysł smaku i zapachu, a wpływ palenia na oddech może sprawić, że aktywność fizyczna stanie się napięta.

Podczas gdy im wcześniej rzucisz palenie tym lepiej, wyrwanie się z nałogu na każdym etapie życia znacznie zmniejszy ryzyko wystąpienia chorób przewlekłych i pomoże Ci odzyskać lata zdrowego życia.

Oni drenują twoje saldo bankowe

Palisz paczkę dziennie? Koszty się sumują, prawda?

To jest tona pieniędzy, które można by przeznaczyć na tak wiele lepszych celów.

Już po kilku miesiącach od rezygnacji możesz mieć dość na wyjazd za granicę. Jeszcze kilka i możesz być o krok bliżej tego samochodu, który miałeś na oku.

Mogą mieć wpływ na wasze relacje

Od odkładania potencjalnych zapałek do wywierania bezpośredniego wpływu na Twoje libido i (jeśli jesteś facetem) swoją zdolność do podnoszenia się, Twoje nawyki palenia mogą negatywnie wpłynąć na wiele aspektów Twojego życia seksualnego. Żadnych obietnic, ale rzucenie palenia może być kluczem do ożywienia twojej gry.

Ale ja nie mówię tylko o romantycznych związkach.

Jeśli spędzasz czas z przyjaciółmi lub członkami rodziny, którzy mają dzieci, lub którzy raczej nie narażają się na bierne palenie papierosów, może być niezręcznie.

Poczucie izolacji nigdy nie jest zabawą, a jeśli winowajcą są papierosy, twoje życie społeczne na pewno skorzysta na tym, że je porzucisz.

Oś czasowa rzucenia palenia

Tak więc powody rezygnacji wydają się całkiem rozsądne, ale jak długo trzeba czekać, zanim korzyści zdrowotne rzeczywiście zaczną obowiązywać? Pozwól, aby zmiany zostały rozłożone w czasie, więc będziesz wiedział, kiedy prawdopodobnie zaczniesz dostrzegać skutki rzucenia palenia.

20 minut: Twoje tętno wróci do normy.

8 godzin: Poziom tlenu zaczyna wracać do normy, a poziom nikotyny i tlenku węgla we krwi spada o ponad 50%.

48 godzin: Powinieneś zacząć zauważać lepszy zmysł smaku i zapachu. W miarę obniżania się poziomu nikotyny mogą zacząć wkradać się skutki uboczne jej odstawienia, takie jak niepokój i rozdrażnienie (nie martw się! Mamy wskazówki, które mogą Ci w tym pomóc).

72 godziny: Płuca zaczynają się rozluźniać, a oddychanie powinno być łatwiejsze. Nikotyna jest całkowicie wyeliminowana z organizmu i w rezultacie objawy odstawienia nikotyny osiągną swój szczyt.

5 do 10 dni: Przeciętny palacz zacznie zauważać zmniejszenie ilości nikotynowych pragnień odczuwanych w ciągu jednego dnia (youâre getting there!).

2 do 12 tygodni: Twoje krążenie zaczyna się poprawiać. Możesz zauważyć, że aktywność fizyczna staje się o wiele łatwiejsza. Będziesz wolny od uzależnienia i wszelkie psychologiczne skutki odstawienia powinny się skończyć.

3 do 9 miesięcy: Funkcja płuc zaczyna się wyraźnie poprawiać. Kaszel i świszczący oddech stają się rzadsze, a ryzyko infekcji dróg oddechowych zaczyna się zmniejszać.

1 rok: Twoje ryzyko choroby serca zmniejsza się o około 50%.

5 lat: Twoje ryzyko udaru jest znacznie zmniejszone, ponieważ Twoje naczynia krwionośne zaczynają się ponownie rozszerzać, co zmniejsza prawdopodobieństwo zakrzepów.

10 lat: Twoje ryzyko zachorowania na raka płuc jest zmniejszone o około 50%, podczas gdy prawdopodobieństwo zachorowania na raka jamy ustnej, przełyku, gardła i trzustki jest również znacznie mniejsze.

15 lat: Twoje ryzyko zachorowania na chorobę serca jest takie samo, jak w przypadku niepalącego.

20 lat: Prawdopodobieństwo rozwinięcia się u ciebie raka trzustki jest teraz takie samo jak u kogoś, kto nigdy nie palił.U kobiet ryzyko śmierci ze wszystkich przyczyn związanych z paleniem tytoniu jest obecnie takie samo jak u niepalących.

Jaki jest najlepszy sposób na rzucenie palenia?

Istnieje kilka sposobów na rzucenie palenia, ale nie wszystkie są tak samo skuteczne.

Ważne jest, aby pamiętać, że palenie jest nałogiem, a przyczyny lub przyczyny podtrzymywania nawyku mogą być głęboko zakorzenione. Oznacza to, że każda interwencja mająca na celu rozwiązanie problemu uzależnienia od nikotyny będzie musiała koncentrować się zarówno na fizjologicznych, jak i psychologicznych aspektach palenia.

Tak więc, podczas gdy iść „zimnego indyka” może wydawać się najszybszym i najprostszym rozwiązaniem, badania sugerują, że dla większości ludzi, to jest mało prawdopodobne, aby być skuteczne w dłuższej perspektywie.

W przeciwieństwie do strategii zimnego indyka, która opiera się wyłącznie na sile woli i determinacji, metody wykorzystujące terapię poznawczo-behawioralną (CBT) dają znacznie bardziej obiecujące wyniki. Są one bowiem odpowiedzią na podstawowe czynniki powodujące palenie tytoniu i promują pozytywną zmianę zachowań, dostarczając praktycznych i realistycznych rozwiązań dla apetytów na nikotynę.

Nie wykluczaj również nikotynowej terapii zastępczej (NRT). Środki wspomagające rzucenie palenia, takie jak gumy i plastry nikotynowe, mogą być niezwykle użyteczne w osiąganiu celów związanych z rzuceniem palenia, ponieważ dostarczając niewielkie ilości nikotyny pomagają zmniejszyć objawy odstawienia, co zmniejsza prawdopodobieństwo nawrotu choroby.

Zaplanuj dokładnie swoją podróż odwyku, a zobaczysz wyniki!

Nikt nie mówi, że to będzie łatwe, jak w przypadku każdego uzależnienia, będzie dużo adaptacji, aby przyzwyczaić się.

Ale jeśli połączysz ostrożne planowanie z opartą na dowodach metodą rzucania pracy, taką jak Quit Genius, skorzystasz z wyników, w ciągu zaledwie kilku godzin!

Rozkładając swoje cele związane z rzuceniem palenia na łatwe do opanowania kamienie milowe, zyskasz kontrolę nad swoim uzależnieniem, a w rezultacie będziesz miał o wiele większe szanse, że pozostaniesz wolny od dymu tytoniowego.

Postaraj się więc nie odkładać tego dłużej, nie ma lepszego czasu, aby to zakończyć, a całe wsparcie, którego potrzebujesz, jest właśnie tutaj!