Naturalne środki zaradcze na lęk: 10 pomysłów

Niektóre lęki są normalną częścią życia. Jest on produktem ubocznym życia w często chaotycznym świecie. Jednak lęk nie jest wcale taki zły. Uświadamia ci niebezpieczeństwo, motywuje cię do bycia zorganizowanym i przygotowanym oraz pomaga obliczyć ryzyko. Kiedy jednak lęk staje się codzienną walką, czas działać, zanim zacznie padać śnieg. Niekontrolowany niepokój może mieć duży wpływ na jakość Twojego życia. Przejmij kontrolę, wypróbowując poniższe pomysły.

Regularne ćwiczenia są dobre dla twojego zdrowia fizycznego i emocjonalnego. Regularne ćwiczenia sprawdzają się, jak również leki łagodzące niepokój niektórych osób. Nie jest to tylko krótkoterminowe rozwiązanie; możesz odczuwać ulgę w lęku przez wiele godzin po treningu.

Alkohol jest naturalnym środkiem uspokajającym. Wypicie kieliszka wina lub whiskey przy zastrzyku nerwów może na początku uspokoić. Kiedy jednak brzęczenie się skończy, niepokój może wrócić. Jeśli zamiast leczyć przyczynę problemu będziesz polegać na alkoholu, możesz się uzależnić od niego.

Palacze często sięgają po papierosa w stresujących czasach. Jednak, podobnie jak w przypadku picia alkoholu, branie papierosa, gdy jesteś zestresowany, jest szybkim rozwiązaniem, które może pogłębić niepokój z czasem. Badania wykazały, że im wcześniej zaczniesz palić w życiu, tym większe ryzyko rozwinięcia się zaburzeń lękowych później. Badania sugerują również, że nikotyna i inne substancje chemiczne zawarte w dymie papierosowym zmieniają drogi w mózgu związane z lękiem.

Jeśli masz chroniczny niepokój, kofeina nie jest twoim przyjacielem. Kofeina może powodować zdenerwowanie i drżenie, z których żadne nie jest dobre, jeśli jesteś zaniepokojony. Badania wykazały, że kofeina może powodować lub pogłębiać zaburzenia lękowe. Może również powodować ataki paniki u osób z zaburzeniami lękowymi. U niektórych osób wyeliminowanie kofeiny może znacznie poprawić objawy lęku.

Głównym celem medytacji jest usunięcie chaotycznych myśli z twojego umysłu i zastąpienie ich poczuciem spokoju i rozwagi obecnego momentu. Medytacja jest znana dla łagodzenia stresu i niepokoju. Badania od Johna Hopkinsa sugerują 30 minut dziennej medytacji może łagodzić niektóre objawy lęku i działać jako antydepresant.

Niski poziom cukru we krwi, odwodnienie lub substancje chemiczne w przetworzonej żywności, takie jak sztuczne środki aromatyzujące, sztuczne barwniki i konserwanty mogą powodować zmiany nastroju u niektórych osób. Dieta wysokosłodzona może również wpływać na temperament. Jeśli Twój niepokój pogarsza się po jedzeniu, sprawdź swoje nawyki żywieniowe. Pozostań nawodniony, wyeliminuj przetworzoną żywność i spożywaj zdrową dietę bogatą w węglowodany złożone, owoce i warzywa oraz chude białka.

Płytkie, szybkie oddychanie jest często spotykane z lękiem. Może to prowadzić do szybkiego tętna, zawrotów głowy lub lekkiej głowy, a nawet do ataku paniki. Ćwiczenia głębokiego oddychania â celowy proces przyjmowania powolnych, równych, głębokich oddechów â może pomóc przywrócić normalne wzorce oddechowe i zmniejszyć lęk.

Aromaterapia wykorzystuje pachnące olejki eteryczne w celu promowania zdrowia i dobrego samopoczucia. Olejki mogą być wdychane bezpośrednio lub dodawane do ciepłej kąpieli lub dyfuzora.