8 Owoce, które są dobre dla diabetyków

Jeśli szukasz przyjaznego dla chorych na cukrzycę przysmaku, który pomoże utrzymać zdrowy poziom cukru we krwi, nie szukaj dalej niż w szufladzie na produkty w lodówce lub w koszu na owoce na stole kuchennym.

Wierzcie lub nie, pojęcie, że owoce nie są bezpieczne, gdy trzeba oglądać swoje A1C jest popularnym mitem o cukrzycy, który został obalony raz po raz. Rzeczywiście, według American Diabetes Association (ADA), wiele rodzajów owoców jest obciążonych dobrymi dla ciebie witaminami i minerałami, jak również błonnikiem – silnym składnikiem odżywczym, który może pomóc w regulacji poziomu cukru we krwi i zmniejszyć ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2, według Harvard T.H. Chan School of Public Health.

Błonnik – który można również znaleźć w jednych z najlepszych warzyw na cukrzycę, a także w całych ziarnach – może przynieść dalsze korzyści dla zdrowia, promując uczucie pełności i ograniczając pragnienia i objadanie się, pokazują badania. Zdrowe utrzymanie wagi może zwiększyć Twoją wrażliwość na insulinę i pomóc w leczeniu cukrzycy.

Więc, jak wybierasz najlepsze owoce na cukrzycę? Podczas gdy niektóre formy owoców, takie jak sok, mogą być złe na cukrzycę, całe owoce, takie jak jagody, cytrusy, morele i tak, nawet jabłka – mogą być dobre dla Twojego A1C i ogólnego zdrowia, zwalczania stanów zapalnych, normalizacji ciśnienia krwi i innych.

Ale jak w przypadku każdej żywności w diecie cukrzycowej, musisz być mądry w liczeniu węglowodanów i śledzić to, co jesz. Rozmiar porcji jest kluczowy.

Spożywaj owoce w ich pełnej, naturalnej formie, unikaj syropów i wszelkich przetworów owocowych z dodatkiem cukru, które mają tendencję do zwiększania poziomu cukru we krwi. Przykleić się do nawy głównej i części zamrażalnika w sklepie spożywczym. Jeśli do podejmowania decyzji żywieniowych używasz indeksu glikemicznego (IG) lub obciążenia glikemicznego – miar wpływu żywności na poziom cukru we krwi – większość całych owoców jest dobrym wyborem, ponieważ mają one tendencję do leżenia nisko w tych rankingach.

Kiedy masz cukrzycę, te kroki pomogą Ci utrzymać zdrowy poziom cukru we krwi, zmniejszając tym samym ryzyko wystąpienia pewnych powikłań cukrzycy, w tym neuropatii (uszkodzenia nerwów), chorób nerek, problemów ze wzrokiem, takich jak jaskra, zaćma lub retinopatia cukrzycowa, oraz chorób zagrażających życiu, takich jak choroby serca i udar mózgu.

Następnym razem, gdy będziesz szukać czegoś słodkiego, rozważ sięgnięcie po jeden z następujących, naturalnie słodkich i soczystych przysmaków, dzięki uprzejmości Matki Natury – możesz go ubić w koktajl przyjazny cukrzycy lub zachować go w prostocie i wrzucić do torby na chrupiące podczas podróży.